måndag 2 maj 2011

Djurlivet

Jag har blivit lite såld på virkning. Enkelt och kul. det går att variera mycket. Det jag har fastnat på nu är att göra amigurumi, virka figurer. Jag satt och kollade på Mönsterarkivet och kom över ett mönster på en uggla. Det var nästan så att det blev kärlek vid första ögonkastet. Det var innan resan till kap verde och för att stilla mitt pysselbehov under resan tog jag med mig garn och virknål och virkade på flyget och i solstolen. Här är resultatet.


Tre ugglor i olika färg och form.

Sen har jag en bekant som är lite extra förtjust i pärlugglan och jag var tvungen att göra en Göteborgstolkning på den också:



Bilden kanske är lite otydlig, men det är en uggla med broderade pärlor på ; En pärluggla.

Undrans vad som blir nästa projekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar