måndag 29 augusti 2011

En helg utan kontakt

I helgen for vi till Sambons extrafar i Bergslagen. vi hade båda glömt laddaren till mobilen så vi var utan möjlighet att bli kontaktade. Det var skönt, men väldigt ovanligt. Det fick mig att fundera kring hur kontakbar jag faktistk är och hur handikappad jag känner mig utan telefonen. Egentligen är det helt absurt att en liten telefon skall ta så stor plats i ens liv.

Det var iaf en trevlig helg, med kräftskiva och trevliga människor.

När vi kom hem igår fixade jag lite mer i pysselrummet. Vi är så glada över att ha ett extra rum där allt vårt skapande vår plats. Jag satte upp den lilla bärbara vävstolen jag lånat på medborgarskolan, Göta heter den.
Jag har insett att jag måste sätta upp en väv för att friska upp minnet nu när jag ska lära ut det till deltagarna i höst.Det ska verkligen bli en utmaning.


Mitt projekt i väven nu blir provlappar. Låter kanske tråkigt, men o så bra att ha. Tanken är att det ska bli ett bibliotek att kunna visa i undervisning.Jag är glad att mamma också väver för vi ska samarbeta och väva prover till varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar