måndag 5 november 2012

Overallen

Jag har stickat varje ledig stund och nu är overallen i detta stadium.




Jag ska sticka en luva och sy ihop den. Det som var lite komiskt är att jag fick lov att skaffa lite mer garn. Så jag letade upp en återförsäljare, beställde samma garnnummer och till och med hade de samma partinummer. Då borde man kunna förvänta sig samma färg. I detta fallet blev det en ljusare grå trots samma siffror. Intressant. Jag har gjort om mönstret lite genom att göra raglanärm och sticka så jag slipper sy dit ärmen i efterhand. Ikväll då grynet somnat blir det luva av hela slanten.

Jag måste rapportera från Grytunderläggsförsäljningen. Tydligen vart det en miss i annonseringen så det var ingen som visste att det bara gick att handla med kontanter, så min försäljning = 1 st. grytunderlägg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar