söndag 2 december 2012

Helgen i bilder


Årets första adventhelg bjöd på lite av varje. Vi började med en tur till det stora blågula varuhuset där jag lyckades få en bild på skruttens små risgrynständer. Alltid när jag plockar fram mobilen för att fota blir han jätteglad och vill ta mobilen och stoppa den i munnen....

  
Små risgryn på en glad skit.
 Jag slog slag i saken och sydde några dregglisar också. De går åt här hemma då lillen verkar ha ett öppen dreggloflöde ur sin mun. Nu blev det 6 st nya med tyger jag hade liggandes hemma. jag frodrade de med handukar från ovan nämnda varuhus.



Modellen i dregglis







 Utöver dregglisarna fick jag även komma igång med väven. Så härligt. Jag hade glömt hur kul och rogivande det är att se väven växa fram allteftersom. Extra mysigt var det att höra Hur Sambon busade med lillen så han kiknade av skratt.

Självklart blev det adventspyntat också här hemma.


Glad första advent!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar