söndag 9 maj 2010

födelsedag med tårta och lite pyssel

Nu har jag blivit ett år äldre och förhoppningsvis lite klokare.
Jag hade en fest på kvällen och det var mysigt att så många av mina vänner kunde komma.  Då jag gillar att baka och pyssla på det sättet hade jag slängt ihop en tårta baserad på en kladdig chokladbotten med fyllning av grädde,kesella och bär med en kraftig chokladglasyr på toppen och lite bär som garnering.

Otroligt nog tog den faktiskt nästan slut samma kväll.

Jag hade varit in på Indigo och drömt mig bort till saker som skulle passa bra i mitt hem och till min stora glädje dök det upp både en och två saker samt ett presentkort där så nu blir det att fixa av hemma.

Dessa två inredningsdetaljer kom i paket. Två lotuslyktor, jag har tittat på de men inte kunnat bestämma mig för vilka färger jag ska ha. I bland är det bra med vänner som gör det åt en. Samt en tyglampa i grönt siden från Vietnam. I grönt. Den lyser upp min hall väldigt vackert. Även om jag är glad i second hand för inredning så tycker jag om att blanda det med saker från världen som är vackra.

Jag har fått lite fler idéer på örhängen, men tiden verkar inte riktigt räcka till. nu blir det iaf att väva lite mer armband. Jag hoppas kunna få komma med på nästa A la London och vara med och sälja där. Vore hur kul som helst.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar