fredag 7 september 2012

En härlig insikt

Under våren gick jag gravidyoga på Yogainstitutet i Karlstad. Den yogaform som utövas är kundaliniyoga och även om jag inte helt har koll på vad den går ut på så trivdes jag väldigt bra och kände att detta är den yogastil som jag gillar.
Jag är övertygad om att det var yogan som gjorde att min förlossning gick så bra, 3 timmar från att vi kom in så träffade vi vår lilla prins

Alldeles nyss fick jag en Stor AHAinsikt. Det är kanske inget stort för många, men ibland behövs en knuff i rätt riktning.

I sommar så har jag bara sett på tv känns det som, eller tvn har gått på hela dagarna. Jag har inte orkat något annat, utöver att amma och njuta av det underverk som kom till oss. Nu när Sambon har börjat jobba igen så känner jag att jag blir dum av att ha Tvn på.
bilden lånad här

Så i går var jag på ett tillfälle i mamma barn yoga.Tyvärr blir det ingen grupp just nu så jag håller tummarna att det blir fler intresserade av det, men vi två som vill just nu fick ett pass, ett kompendium och vi köpte hem en skiva med musik och bebisyoga på. Idag var jag så inspirerad av passet igår så jag har lyssnat på yogamusik hela dagen.
Sambon är ute med lilleman så jag ska få vila upp mig efter några jobbiga nätter med konstant amning och förkylning.
Nu till insikten. Jag sitter i soffan med musik på och virkar och funderar över hur jag ska bli mer närvarande i nuet och inser att det är precis såhär jag ska göra. Stänga av TVn och lyssna på skön musik. Det lättaste är väl det svåraste ibland och jag tänker att allt har sin tid.
Nu vill jag bara lyssna på bra musik, mysa med lilleplutten och gå promenader och njuta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar