lördag 22 september 2012

sleepy hat

I går var det kulturnatt i Karlstad .
Jag tog ett snabbt kort med mobilen över älven på väg in till stan



Vi tog tillfället i akt att testa den nya mössan och det såg väldigt mysigt ut att sova ostörd.


Det har varit rätt lite garn på bloggen på senaste tiden och det får den lille prinsen stå för.
Jag håller på att slutföra den virkade filt som jag påbörjade för över ett år sedan. Det har varit ett lite sidoprojekt jag virkat en ruta till när jag haft tid över.
Nu har jag 4 rutor kvar att virka sen ska det sista monteras. Det kommer bild när hela filten är klar. Den kommer inte att bli en klassisk mormorsrutefilt. Tanken är att knodden ska ha den i vagnen i vinter. Jag insåg dock att det kan vara bra att lillen har en varm kofta nu när det blir kallare ute så det är nästa projekt. Min plan är att göra en liten uppifrån och ner kofta. Beskrivning finns här hos Petra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar