tisdag 10 januari 2012

Vilket år

Det är intressant hur livet vänder.
I höstas hoppade jag på ett kurspaket i slöjd som jag skulle läsa på halvfart på distans i Två år i Linköping.  När jag var i princip klar med första kursen kände jag bara att NEJ. Jag vill inte!
Jag vill ju jobba med vuxna, inte i skolan, som kursen var inriktad mot.
Sen började jag fundera på varför jag sökte från första början och kom på att det var för att jag ville utveckla mina egna kunskaper inom slöjd för att senare använda mig av i framtida undervisning på folkhögskola. Så jag slutade.
Det ger mig en MASSA tid att faktiskt passa på att skapa med mina egna idéer och projekt.


Det som jag däremot främst kommer att göra i vår är att arbeta ca 50% med vävkurserna och sy och sticka smått.
Det är nämligen en sommarbäbis på gång här i Karlstad. Vi ska bli föräldrar i juni. Så häftigt.
Jag har snart gått halva tiden och vi har varit på ultraljud och fått se den fantastiska skapelsen.
Tänk så häftigt att kunna skapa ett liv.
Jag ser mycket framemot detta år 2012 då vi kommer att få en liten drake enligt den kinesiska kalendern!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar