lördag 28 januari 2012

Småttingpyssel

Jag har en hel hög med kreativa idéer som jag vill genomföra framför allt nu innan jag blir för otymplig med att sitta framför symaskinen. Förhoppningsvis kommer det att gå bra att sy och pyssla ett par månader till.
I dag gjorde jag klart ett småttingpyssel.
Någonstans har jag sett att det finns en såkallad tvättlappsfilt, en filt med tvättinstruktionslappar isydda i kanterna.
När bebisen börjar kunna använda fingrar och greppa saker är lappar roligt att pilla på.

Så jag började med att undersöka mitt tygförråd och plockade fram lappar av olika tyger och olika band som jag satte fast lite överallt. Sen fyllde jag filten med lite ull så det blir mer en platt kudde, men jag hoppas att det lilla livet som rör sig i magen kommer att tycka att den är väldigt intressant att undersöka så småningom.
 Jag satte många band på båda sidor av kudden och även på kanterna. Det ska finnas mycket att undersöka och många klara färger att titta på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar