torsdag 2 februari 2012

Pysselrummet

Jag måste erkänna något. Jag har alltid tyckt att vävstolen har sin självklara plats i mitt hem. Nu hade jag lånat en liten bärbar Götavävstol från Medborgarskolan som stått i vårat pysselrum. Det var dags dags att väva ner den väv jag hade i vävstolen.
Sagt och gjort jag vävde ner och tog med mig vävstolen tillbaka till Medborgarskolan.
Och nu kommer mitt erkännande. Den tog plats.
Nu har jag möblerat om i pysselrummet och det har blivit mycket mer luft och dessutom finns det plats för besökare att kunna sova i vårat extrarum när vi får besök.


Här kommer lite bilder på hur det ser ut.



Nu har jag plats att sy och pyssla på!
 För att få lite mer färg i rummet valde jag att plocka fram lite av mina trikåtyger från garderoben.

Strykbrädan får stå framme som en extra arbetsyta. På garderoben hänger en bröllopsklänning från 40-talet som Magnus mormor hade på sig på sitt bröllop. Det var hennes man som sydde den. Vilken skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar