onsdag 29 februari 2012

Vävning för alla


Jag fick kontakt med Värmlands läns hemslöjdskosulent för någon månad sedan och fick erbjudandet om att låna en liten vandringsutställning. Det tyckte jag var jättekul för mina tanter att få lite inspiration ur så nu har den hängt i vävlokalen i en vecka.
Jag glömde såklart att fota när utställningen hängde, men jag tog några detaljbilder iaf.





Sittdynor i Gåsöga

En liten kudde i en plockteknik
Festremsa i rosengång med inslag av plast.

 Det är kul att visa på att det går att väva med ovanliga saker. En deltagare sa ikväll att det är ju bara fantasin som sätter gränser. Och det stämmer.
Vill ni kolla på dessa vävar och även skriva ut vävsedlar så kolla in här

Om ni är intresserad av allmän slöjd så klicka in här




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar