torsdag 16 februari 2012

Full fart

Ja full fart har det varit sen i lördags då mamma kom på besök.
Vi höll en teorikurs i söndags. Den var en del i mammas nya bok. Hon skriver en räknebok i vävning.
Deltagarna tycker att det behövs så det är bara att köra på.
Sen hängde mamma med på mina vävkurser i veckan här och inspirerade alla till att göra saker de inte testat förut.
Jag har fått lära mig mycket och fått mycket bra ut från veckan,men jag inser att min brist som vävlärare ligger i att jag inte har samma långa erfarenhet. Och det är ju inte så mycket att göra åt, annat än att fortsätta att jobba och skaffa mig den erfarenheten.
Jag har också blivit så inspirerad och jag skulle gärna kunna ha min stora vävstol uppe där jag kan väva roliga saker som jag inte testat än. Dessutom skulle jag vilja ha ett stort tillskärarbord, ett bord för symaskinerna, en symaskin till, ett tryckbord, massa hyllor till garn och tyg och allt annat material.

Synd att vi bara bor i en trea....
Men det dröjer inte för länge tills vi flyttar till hus, det är jag övertygad om.

Det blir sömnad, stickning och liknande tills dess..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar