måndag 9 januari 2012

Gott Nytt år

Jag vet att det är lite sent, men bättre sent än aldrig.
Julen firades mestadels lugnt och skönt på Gotland. vi stannade även över nyår och fick en lång vistelse där. Det var precis vad vi behövde.
Vi var hos Sambons bror som drivet en ekologisk bonngård med mjölkkor och får, eller lamm som det heter på ön.
En dag tog jag kameran med mig ut till ladugården och fotade kalvarna. Riktigt fina djur även om de var lite tveksamma till att vara med på bild.

Ett par dagar efter julafton bjöd sambon på lite eldshow och jag försökte fota, men det är klurigt att fånga rätt tillfälle när han blåser eld.
Notera bristen på snö. Detta var dels min första jul jag firade "hemifrån", men det var den andra julen i mitt liv utan snö på julafton. I år var snöbristen tills efter nyår....

Vi umgicks med deras härliga dotter en massa i helgen med. En 6 månaders glad skitunge kan man inte annat än bli kär i.

Mitt pysslande fick fullt liv under julhelgen och jag färdigställde en kofta, stickade en storhalsduk som man lindar runt halsen, som en extra krage. Dessutom fick jag monterat lite mormorsrutor till den blivande filten jag håller på med. Det var härligt att få låta fingrarna ha nåt att göra hela tiden och att ha tid till det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar