onsdag 21 mars 2012

Gröna drinkar och Gröna vävar

Jag har börjat med gröna drinkar. Det låter extremt nyttigt och det är det också. Det är ett perfekt sätt att få i sig massa bra saker som finns i just gröna livsmedel. Och så enkelt. Man slänger ner lite avokado,selleri, kiwi, spenat, ja allt som är grönt, och sen en apelsin eller en banan för att få lite sötma. Späd med vatten och kör i mixern.


Mumsig grön drink


Så långt allt väl, om det inte var för att jag tror att jag har kört sönder vår lilla blender....

Jag tror att det har att göra med att den kanske var lite för klen för alla dessa gröna drinkar.
Så jag tänkte att jag kör med stavmixern istället. Men den låter lite oroväckande och det blir inte samma jämnhet i drinken.

Bilden är hämtad här
Så nu står en riktigt bra blender på min önskelista. En med kraft på minst 800 W som kan fixa en god grön drink i ett kick.

Annat grönt just nu är inslaget till min väv. Jag har fått upp vävstolen i pysselrummet och har snart dragit på klart för att kunna väva. Pappersgarn ligger mig lite varmt om hjärtat så tanken är att det ska bli mattabletter i pappersgarn. I Limegrönt.
Det är tur att Titus kvalitetskontrollerar arbetet så det går rätt till. Eller så är det att han helst vill lägga sig ovanpå väven och tycker att det är en bra plats för honom. Just här så var han mest nyfiken på garnet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar