onsdag 28 mars 2012

Spa helg och vår

I helgen var vi i Tällberg och bodde på Hotell och gick på spa. Snacka om lyx! Vi tog ett par behandlingar, åt gott, bubblade och badade. Hotellet hade utsikt mot Siljan och det var härligt att dra upp gardinerna och se ut över sjön på morgonen. Jag kan bara föreställa mig hur vackert det är på sommaren när det är grönt och härligt.




Vi tog en tur till Leksand på lördagen och åt lunch och kollade in Leksands Hemslöjd. Det är en riktigt hemslöjdsbutik med riktigt hantverk. Jag blev kär i en matta som även låg på hotellet och jag tror att den kallas för Leksandsmattan .

En härlig matta i kurbiststil




 Dessutom hade de livstycken som var broderade med anundsjösöm fast i kurbitsfärger. Anundsjösömmen ligger mig lite varmt om hjärtat då den kommer från Ö-vikstrakten.




Efter lunchen passade vi på att ta en gofika. Spahelgen var ju trots allt en väldigt tidig födelsedagspresent till mig så lyxfika var på sin plats.


Det blev en budapeststubbe med blåbär för min del och en bananbakelse till Magnus
Vi tog en liten promenad i Tällberg när vi kom tillbaka och jag hittade den här härliga blomlådan på huset till en keramikverkstad


På kvällen blev det fantastiskt god middag och sen var det dags att bege oss hemåt på söndagen. Det kändes som om vi varit borta betydligt längre än en helg och det kändes lite motigt att jobba igen på måndagen. Tur att mina tanter är så härliga att det blir roligt så fort jag kommer till vävlokalen.





såhär tjock är jag nu i v. 30.

Nu är det inte länge kvar tills vi får träffa den lilla akrobaten som sparkar i magen. Jag börjar inse att jag ser gravid ut nu. På riktigt! Men det är en häftig känsla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar