söndag 1 april 2012

En bra lördag



I går var en perfekt pysseldag. Sambon tog hem en slöjdkompis och vi satt och pysslade mest hela dagen.
Vi började visserligen med att premiärgrilla, men mat är en viktig del av pysslandet.

På balkongen i sommar tänkte vi odla massa örter nu när vi har tillgång till balkong!
Magnus snickrade ett växthus av en hylla

Växthushyllan under konstruktion
 Dessutom har han snickrat i hop tre blomlådor som passar i varje hyllplan för att kunna odla maximalt. Planen är att ha lite basilika, Mynta,gräslök, persilja, gyllenbär och spenat till att börja med. Sen kanske det fylls på efterhand om det finns plats. För resten av balkongen har vi redan planerat vad vi ska plantera. Det gäller att odla så mycket som möjligt utan att det blir för mycket.


Tillbaka till pysslandet. Jag sydde en tygkorg som en prototyp till badrummet. Jag tänker mig ha egna korgar som förvaring till blöjor och annat. Dock blev den lite sladdrig. Jag gjorde en liten rund korg häromdagen också som ett prov och den blev mycket bättre. Det ser väldigt proffsigt ut måste jag säga själv och så är det så enkelt.


Jag virkade även lite på mina mormorsrutor som ska bli en filt till knodden. Sigge tyckte att garnerna var bra att ligga och vila vid.
En garnkisse

Sen har vi ju härliga katter som gärna är med på bild. Här kommer Lakritz och Titus

Lakritz
Titus




Det var en bra dag helt enkelt! Hur är eran helg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar