söndag 15 april 2012

Norrlandsveckan

Under påskhelgen och veckan därpå var vi i Norrland. Det var en härlig vecka. Vi firade påsk, och jag hade 30 års kalas för de nära och kära som bor där uppe.
Lillasyster har köpt hus så vi bodde där och njöt av storleken och utsikten. Däremot blev vi väldigt sugna på ett eget hus.

Här kommer lite bilder från veckan.
Lillasysters stora hus! Fantastiskt. Det stora fönstret på nedervåningen hitåt är pingisrum. Bara det är ju helt galet bra.
Våren är på väg!


Syster i rosa mössa och finfrämmat Katta och Torbjörn från Göteborg




Vi tog oss hem till våra föräldrar den första dagen och där bjöds det på sol, porlande bäck och gillning av hamburgare och hemgjorda laxburgare.MUMS!

Systrarna påväg ut på promenad i solen


Jag med sambon



När vi kom in efter solskenspromenaden som slutade i snöbollskrig så var det påskmiddag och här syns den för året nya påsktårtan i förgrunden.


Mormor och tårtan. Mormor som nyss fyllt 93. En riktig kruttant!

Mamma och Pappa på påskmiddag

 Någon kväll var det fullmåne. Så vackert och kolla utsikten från systers vardagsrumsfönster.

Magnus mös mest framför kakelugnen.


På Påskdagen firades det 30 års kalas för mig. Det blev så bra tajmat när vi ändå är uppe och det är bara en månad tills jag fyller 30 på riktigt.


Såhär spelar man pingis i Skede

Maaaaat

Vi hade fixat en buffé med massa god mat och det kom bara bra människor från när och fjärran för att fira mig. Det var en riktigt härlig dag.


Finfolk från Härnösand

Extramoster i bakgrunden, extrabror och mamma

Syster och Johanna

 Det spelades pingis, vi quizade och Magnus gjorde en lek som gick ut på att ta reda på från vilken av mina föräldrar jag fått olika egenskaper i olika situationer. En spännande och rolig lek.


Jag fick lite presenter
 Jag fick en massa bra presenter bland annat denna som jag bloggat om tidigare.


Extramoster Birgitta och mamma

 Av min nya extramoster Inga fick jag en gammal burk som är till för att hålla tråden på plats när man virkar. Här kom det med en handvirkadspets som Inga virkat. Inga fick ärva denna ask av sin mormor som fick den när hon förlovade sig 1896. Nu ville hon att jag skulle få denna. Den är så vacker så jag måste hitta en plats så den får stå framme och vara snygg.



 Hela veckan var jättehärlig, förutom då vi skulle lämna Norrland. Vi hade nämligen beslutat att lämna en av våra kära kissar tillfälligt i Norrland då jag är rädd att de inte skulle få tillräckligt med uppmärksamhet då bebisen kommer. Det var ett tungt beslut, men det kändes rätt. Numer är Titus en herrgårdskatt tills vi skaffat hus och kan låta de springa ut som de vill fullt ut.

Jag vill tacka alla för en superkul fest och tack för att ni kom!
Jag längtar redan tillbaka tills nästa gång vi åker upp till Norrland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar