söndag 29 april 2012

Loppissöndag

I dag tog vi en söndagsutflykt till Filipstad där det var loppis på Östra. Det var fullt med människor som köade vid ingången innan öppning så det verkar vara ett poppis ställe som inte har öppet så ofta. Att säga att det blev huggsexa är en underdrift. Vi lyckades iaf komma in tidigt och jag nappade åt mig denna spånkorgen


på ena kortsidan fanns en gammal adresslapp som visade att den varit i Stockholm


Jag tänker mig att knodden ska kunna ha denna korg till att lägga sina leksaker i, eller det blir väl vi som lägger knoddens alla grejor i den.

Jag hittade även en jättefin klänning som jag inte vet om det kommer att passa mig. Det är minst sagt svårt att prova vanliga kläder med världens mage, men den var så fint vävd i  mönstret så jag kunde inte låta bli,

Nu hänger den och vädras på balkongen för att få bort lukten av second hand
Så här ser den invävda detaljen ut på framsidan.

I nederkant var det också vävt samma mönster och lagt motveck i ett vitt tyg.
Jag tycker den har en så härlig turkos färg i kombination med det guldiga i mönstret. Väldigt olikt mig att gilla guld, men den är häftig.
Jag hittade även en midsommarduk.
Jag gillar de folkliga människorna som dansar och den påminner mig mycket om midsommar. Därav midsommarduk.
Nu sitter jag på balkongen och läser en tidning och njuter av solen i kvällen innan jag ska iväg till mitt sista pass vattengympa med tanterna. Jag har gått vattengympa för att hålla mig i rörelse under graviditeten. Jag kan inte fatta att det bara är 42 dagar kvar. Det är lite mer än en månad bara. Helt otroligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar