onsdag 25 april 2012

Vår på balkongen

Mitt förra inlägg gav läsarrekord. 86 sidvisningar. Inte så många om man jämför med de stora bloggarna, men för mig är det kul.
Jag blir nyfiken på vilka ni är som läser min blogg. Jag blir jätteglad över kommentarer här på bloggen om ni vill visa er :)

I går fick jag ett ryck och började fixa på balkongen. Det var det fina vädret och värmen som dök upp i går som fick mig till det. På kvällen skaffade vi lite blommor så blomlådorna är numer fyllda och ser vackra ut. Här är några bilder från vår lilla oas.
Den ena blomlådan i all sin färgprakt

Vårat försök att odla örter i vårt hembygda växthus som från början var en bokhylla

Just nu står lite pelargoner och ljung sen i höstas ovan på "växthuset"

Växthuset och vår eminenta badenbaden stol. Hur skön som helst!


Blomlåda nummer två

Vi har odlat lite salvia i lådan, ringblommor i krukan på golvet och än så länge är det bara kronärtskockor i den stora turkosa bunken. Där skall vi sätta kamomill och solroser. I hörnet hänger en pelargon.

Om man sitter i badenbaden stolen ser man vårt lite för stora balkongbord och våra stolar. Här kommer vi att sitta mycket i sommar.På väggen är planen att odla krasse i de svarta krukorna, men det är lite för tidigt för det än.

På vår lilla affär hittade jag dessa småledsna penséer för halva priset. Jag hoppas kunna ge de ett anständigt liv i sommar med massa kärlek så de blommar upp.


Det är så fantastiskt att ha en balkong som vi kan göra till vår lilla oas i staden i väntan på en trädgård med hus. Jag tror att vi kommer att sitta mycket här i sommar och njuta.

2 kommentarer:

  1. Självklart läser man din blogg då och då ;-) Fint med blommorna på er balkong - vi har inte hunnit fixa sådant här än men det kommer snart :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du läser. Jag kollar in på din blogg emellanåt med. Grattis igen till lillan!

      Radera