måndag 7 maj 2012

Fylla 30 år

Idag fyller jag 30 år.
Det känns stort. Det känns som om jag blir vuxen på riktigt nu. Det känns ändå inte som en stor grej. Lite dubbelt där, men samtidigt inte så mycket att göra åt det utan bara att motta åldern och vara tacksam för att slippa vara tonåring igen.

Jag har blivit firad två gånger. En gång hemma i Norrland med släkt och vänner och en gång här hemma i Karlstad med vänner. Så dagen idag har inte inneburit större firande.
Det blev en eftermiddag på stan med Emma, Mårten och Vilgot. Födelsedagslunch och fika och sen lite strosande.
På vägen hem från stan så cyklade jag förbi ett par vackert blommande träd
Jag måste erkänna att jag troligast skulle haft någon form av 30 års kris utan allt spännande som händer och väntar oss. Nu känner jag mig bara så lyckligt lottad med alla vänner som kom i helgen och en sparkande bebis i magen som jag längtar tills jag får träffa. Att det är vår ute och allt blir så härligt grönt gör att humöret blir lättare och livet är gott.

Sen att jag har en sambo som kommer hem med fina blommor när jag fyller år gör allt bara bättre :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar