söndag 27 maj 2012

Syjunta

Jag hade två tillskurna barnplagg som legat väldigt länge. I går var det dags.Jag hade en egen liten syjunta här hemma.
Då sydde jag denna body.
Dock missade jag att sömmen mitt fram egentligen skulle vara mot vikt kant så därför är det inte snyggast, men jag tycker ändå att den blev väldigt bra.
Det som är lite jobbigt är att tryckknapparna uppe vid axlarna är väldigt tröga och svåra att knäppa upp utan att det känns som om att tyget ska spricka.
 barnbody i strlk 56

I morse tänkte jag att jag iaf kan ju börja sy det andra plagget. Men barnkläder som är tillklippta går fort att sy så jag sydde även klart den här tröjan idag. Tyget kommer från Ohlssons tyger och stuvar.
omlottröja i stlrk 62
Tröjan är lite större så knodden får ha den till hösten.

Jag har även gjort en rokad bland mina trådrullar så nu har jag de i en stor "godisburk"
'
Den är bara halvfull så det finns plats för fler nyanser.


I fredags tog jag en promenad med en nybliven vän från gravidyogan och sedan sydde jag ett bebisnest. De rekommenderar att man har ett sånt om man vill att bebisen skall sova i sängen. Vi har nog tänkt att bebisen ska få sova i spjälsängen, men om vi vill ha den i sängen så sydde jag detta. Det gick fort och fyller väl sin funktion, även om det inte blev exakt som planerat.

ett bebisnest av ett gammalt urtvättat lakan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar