söndag 11 september 2011

En skolvecka klar

Då var den första skolveckan avklarad. Den var minst sagt intensiv. När man studerar på distans kläms det in så mycket som möjligt på den lilla tid vi ses vid varje tillfälle.
Däremot kände jag att jag har bra koll på de tekniker vi ska jobba med tills nästa gång, stickning och virkning. I och med att vi läser mot grundskolan så är kraven på vad vi behöver kunna för att kunna lära ut lagoma.

Den kurs jag läser nu är en påbyggnadskurs på en befintlig lärarexamen. jag är folkhögskollärare och är behörig på grund av den, men står utan en vanlig lärarexamen. Min plan är att läsa in det med, men då det är ny lärarutbildning från i höst så ska jag försöka komma in på den gamla utbildningen för annars måste jag läsa två ämnen till för att kunna arbeta som slöjdlärare.... Det känns helt galet.
I Linköping skulle det gå att ordna, men då skulle jag behöva läsa på plats och med tanke på att vi precis flyttat till karlstad så är det inte optimalt.Nu står mitt hopp till karlstads Universitet och att det har samma sätt att se på mig och utbildningen så jag kan läsa de kurser jag behöver här. Plus att jag kan tillgodoräkna mig några kurser från Folkhögskollärarexamen.... Håll tummarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar