onsdag 14 september 2011

UFO och provlappar

Till skolan ska vi sticka och virka så de ser att vi kan ochjag har valt att göra provlappar och på så sätt skaffa mig ett bibliotek med tekniker som det går att känna och titta på för att få bättre känsla för hur det blir.

För att provbitarna skall hålla sig platta var det dags att dänka de och låta de torka plant så de håller sig okorvade. Ull är så tacksamt när det gäller det.



Jag hittade även mitt UFO ( Un Finished Object) mormorsrutepläden  i min pysselkorg i vardagsrummet. Där låg det några rutor och en ihopmonterad del som också behövdes plattas till. Ibland blir jag lite less på rutorna, med tanke på att det ska bli en filt islutändan, men det är kul att jag valt att göra både trekanter och några fekantiga rutor och sedan ska montera det till en fyrkantig pläd. Ingen ruta blir den andre lik och det är lite av charmen.



Vi har börjat ordna med hallen. Vi är inte riktigt färdiga med hur vi vill ha det nere, men en liten Lakritz om välkomnar er och fina skolplanscher tycker jag är en bit på vägen, vad tycker ni?

I morse tog jag med stela leder sen löprundan mig ner på golvet och körde lite yoga. Mysigt med regnet utanför och tända ljus och rökelse. Undrar om jag inte ska göra det till en morgonvana att yoga ...


Dagens ord : eftertänksamhet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar