måndag 5 september 2011

Skolstart

I morgon börjar skolan för mig, på riktigt. I kväll åker jag till Linköping för att vara där hela veckan och träffa alla och komma igång.
Slöjd på distans ska jag läsa och planen i det långa loppet är att bli slöjdlärare. Med tanke på att jag läser på 50% fart och slöjden tar två år så lär det väl dröja en 8 år innan jag är utexaminerad.
Om jag har jättetur kanske jag kan räkna in nåt av det jag läst tidigare, men det ska jag inte räkna med.

Idag har jag fixat lite nya löparskor och ska försöka ta mig ut en sväng i eftermiddag innan tåget går. Vi har ett jättemysigt eljusspår precis bakom huset där skogen ger en massa härlig energi.


Jag hittade en skogsbild från Norrland som får visa hur vacker och rofylld en skog kan vara.

2 kommentarer:

  1. Jag funderar själv på den kursen i framtiden. Hur går det för dig? Är det nåt att ha?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag avslutade kursen dels för att jag helst vill jobba med vuxna och att jag skulle behöva läsa upp hela lärarprogrammet. Men även för att det var så fruktansvärt ostrukturerat.Jag har hört att liknande kurser i Umeå, också på distans, är mycket bättre.
      Jag har redan examen som folkhögskollärare och tänker satsa på att jobba med det istället. Hoppas du fick ett bra svar.

      Radera