söndag 11 september 2011

Loppisfynd och pysselsöndag

I går innan jag tog tåget hem till Värmland svängde jag förbi Norrköping och en kompis som bor där. Hon tog med mig på loppisrunda och för en gångs skull hittade jag en del textila böcker. det blev en tröja och en glasflaska till olja också.

Böckerna är riktigt klassiska 70-tals hobbyböcker och tygerna och mönsterna tycker jag är fantastiska. Sen tänker jag att det kan vara en bra inspiration till framtida undervisning.




Dagen började med regn och det har varit sådär murrigt mysigt hela dagen, vilket lett det till en bra dag att pyssla på hemma. Vi for iväg till Blomsterlandet och införskaffade lite växter till balkongen. Även på hösten ska balkongen vara inredd.


 Väggen fick dekor av pepparblommor.



 På bordet står Ljung och Tagetes som Sambon drivit upp från frön.

Blomlådan fick fyllas av prydnadskål och mer ljung.

Jag längtar till sommaren då planen är att göra ett växthus att ha på balkongen och se till att det frodas så balkongen blir mysig att vara på. Men det blir sommarens projekt.
Nu ska det njutas av hösten med mycket te med en filt i soffan och en bra bok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar